Reklama outdoorowa należy do najpopularniejszych metod promocji, wykorzystywanych nie tylko przez przedsiębiorstwa, ale również organizacje społeczne, urzędy, placówki oświatowe oraz kulturę. Jest tak ponieważ ma wiele zalet. Przyjrzyjmy się najważniejszym.
Reklamodawcy cenią sobie przede wszystkim wyjątkowo dużą ilość odmian reklamy zewnętrznej. Ale oferta reklamy outdoorowej to nie tylko bogaty asortyment - poszczególne nośniki reklamy występują w różnych wariantach i wymiarach. Każdy przekaz można dopasować do konkretnych potrzeb danej kampanii reklamowej, jak również do możliwości miejskich przestrzeni. W zależności od warunków można postawić na billboardy, albo na serie ekspozycji typu citylight. A tym, co sprawdza się praktycznie zawsze, jest reklama wielkoformatowa, bez której trudno sobie wyobrazić np. kampanie umacniania świadomości marki.
Kolejną zaletą reklamy outdoorowej jest spektrum jej oddziaływania. Poszczególne nośniki reklamy cechuje stałość ekspozycji, a co za tym idzie powtarzalna zauważalność. Różne rodzaje reklamy zewnętrznej są nieprzerwanie widoczne, co oznacza że każda przechodząca w okolicy osoba może stać się adresatem prezentowanego komunikatu marketingowego. Im lepsza lokalizacja tym większe grono odbiorców, co przy odpowiednim czasie ekspozycji daje lepsze utrwalenie w pamięci potencjalnego Klienta.
Do każdej kampanii reklamowej można dopasować różne warianty reklamy outdoor, a więc nośniki reklamy da się dobrać w zależności od tego co promujemy. Ścisłe dopasowanie nośników do konkretnej sytuacji i potrzeb reklamodawcy to kolejna zaleta reklamy zewnętrznej. Zaproszenie do nowo wybudowanego hotelu dobrze będzie ustawić na freebordach przy trasach wjazdowych do miasta. Rocznica powstania szkoły wyższej? Megaboard jest postrzegany jako prestiżowa reklama zewnętrzna. Imprezy kulturalne można promować w kombinacjach billboardów i tablic citylight. Możliwości są naprawdę nieograniczone.
Do zalet reklamy zewnętrznej należą też jasność przekazu i bieżący kontakt z odbiorcą. Reklama outdoorowa (bez względu na nośniki reklamy) nie tylko przyciąga uwagę, lecz również szybko i precyzyjnie przekazuje konkretne informacje. Z tego powodu reklama zewnętrzna jest wykorzystywana nie tylko w kampaniach marketingowych ale i społecznych. Dobrze dobrany przekaz pozostaje w pamięci odbiorców na dłużej, a tym samym utrwala możliwość skorzystania z danej usługi, produktu, albo wzięcia udziału w akcji społecznej, lub wydarzeniu kulturalnym.