Blog o reklamie na billboardach

Marketing Wielkiego Formatu
Marketing Wielkiego Formatu

więcej >

Kątem oka, czyli  o billboardach trochę  inaczej
Kątem oka, czyli o billboardach trochę inaczej

więcej >

Malowany wallboard  czyli murale reklamowe
Malowany wallboard czyli murale reklamowe

więcej >

Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej
Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej

więcej >

Citylight - tam gdzie  inne nośniki reklamy  zawiodą

Citylight - tam gdzie inne nośniki reklamy zawiodą

W trakcie planowania kampanii marketingowej, podczas analiz możliwości reklamy zewnętrznej często pojawia się określenie „citylight”. Co ono oznacza? W sensie ogólnym jest to po prostu rodzaj reklamy outdoorowej w postaci podświetlanej tablicy o niewielkich rozmiarach, umieszczany w ciągach ruchu pieszego i najbardziej uczęszczanych przestrzeniach takich jak galerie handlowe, czy dworce kolejowe. Jednak w dziedzinie reklamy outdoor, citylight to cała rodzina rozwiązań o dużej skuteczności, efektownie przyciągających uwagę i umożliwiający dotarcie do dużej liczby odbiorców. Co ważne, citylight pozwala na wejście na obszary, na których przepisy zabraniają umieszczania reklam. W miejscach, gdzie nie można postawić billboardu, ani wywiesić banera, jedynym rozwiązaniem jest citylight, a jest przy tym rozwiązaniem bardzo skutecznym.

 

Blask promocji

Większość zastosowań reklamy outdoorowej w formie citylight to dyskretne ekspozycje, zauważane przez odbiorców mimochodem, albo w momentach, kiedy szukają czegokolwiek, na czym mogliby skupić uwagę. Na przykład na przystanku podczas czekania na autobus, lub na dworcu tuż przed przybyciem oczekiwanego składu. Trzeba też powiedzieć, że w zasadzie wszyscy wiemy jak wyglądają nośniki reklamy typu citylight, tylko po prostu nie wiemy, że się tak nazywają. Klasyczna postać tej reklamy zewnętrznej ma format 120 na 180 cm, zazwyczaj składa się z profilu aluminiowego zamykanego na klucz i przeszklenia z pleksi, poliwęglanu, albo szkła hartowanego. Typowe citylighty to także powierzchnie wydzielone w ścianach przystanków komunikacji miejskiej, jak również wolnostojące na chodnikach, peronach, czy galeriach centrów handlowych. Spotyka się też reklamy citylight w postaci gablot wmontowanych w ścianę.

 

Podobne, ale lepsze

Za przeszkleniem znajduje się podświetlony plakat z papieru, lub tworzywa sztucznego. Coraz częściej na ulicach polskich miast można spotkać wersje LED ze zmieniającym się obrazem w ciągu minuty. Całość instalacji przypomina rozjarzony kolorowym blaskiem słup ogłoszeniowy, przeznaczony pod plakaty wielkoformatowe, tyle że w przeciwieństwie do niego citylight ma znacznie bardziej estetyczną formę. Poza chodnikami, ścianami, przystankami i deptakami instalacje citylight można spotkać w halach targowych, portach lotniczych i wielkopowierzchniowych sklepach. Ze względu na powszechność występowania, citylighty określa się mianem „miejskich mebli”.

 

Jest na czym zawiesić oko

Citylight jako nośnik reklamy outdoorowej uważany jest za ekspozycję, która absorbuje uwagę mimochodem. W przeciwieństwie do reklam w telewizji i internecie, gdzie natłok przekazu jest zwyczajnie męczący, citylight nie jest tak nachalny. Wtopiony w miejski krajobraz stwarza wrażenie, że został zauważony zupełnie przypadkiem, a w chwili kiedy nie mamy na czym się skupić czekając na tramwaj, czy taksówkę, jest całkiem sympatycznym obiektem, na którym można zawiesić spojrzenie na dłuższą chwilę.  Dodatkową zaletą jest możliwość zastosowania w tych rejonach miasta, gdzie nie wolno umieszczać billboardów i banerów, na przykład w zabytkowych dzielnicach i niektórych częściach centrum. Dzięki swojej statyczności ten typ reklamy zewnętrznej uważany jest też za bardzo wydajny przy założeniu użycia większej ilości tego typu nośników na danym małym obszarze. Jest też uzupełnieniem przekazu innych form reklamy wielkoformatowej takich jak wallboardy, megaboardy czy billboardy.
 

    Zapraszamy do współpracy:

BP Media - 30 LAT NA RYNKU REKLAMY BILLBOARDOWEJ

    B.P. MEDIA Sp.z o.o.
    ul. Bolesława Krzywoustego 22/6
    70-314 Szczecin

    NIP: 852-10-31-148
    REGON: 810805863
    KRS: 0000133605

Wygląda dobrze!
Proszę wypełnić wymagane pole
Wygląda dobrze!
Proszę wypełnić wymagane pole
Proszę zaznaczyć wymagane pole