Blog o reklamie na billboardach

Kątem oka, czyli  o billboardach trochę  inaczej
Kątem oka, czyli o billboardach trochę inaczej

więcej >

Citylight - tam gdzie  inne nośniki reklamy  zawiodą
Citylight - tam gdzie inne nośniki reklamy zawiodą

więcej >

Malowany wallboard  czyli murale reklamowe
Malowany wallboard czyli murale reklamowe

więcej >

Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej
Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej

więcej >

Marketing Wielkiego Formatu

Marketing Wielkiego Formatu

Reklama wielkości kamienicy? A może dziesięciopiętrowego bloku? Tak, to możliwe. Czy mówimy o dużym nośniku systemowym? A może o umieszczonych na ścianie billboardach? Trzeba powiedzieć, że jest to jakieś rozwiązanie, jednak kiedy chodzi o obraz widoczny ze sporej odległości, który przyciąga uwagę, zanim jeszcze jego treść stanie się czytelna to najlepszy będzie wallboard lub mural.

 

Konkurencyjne skale w reklamie outdoorowej

Podstawą nowoczesnego marketingu jest komunikacja wizualna marki z Klientem, prowadzona za pomocą obrazu. Nie film, nie tekst, nie spot, ale obraz, który mówi więcej niż tysiąc słów. Dlaczego? Spoty radiowe, artykuły i filmy, a dokładnie – ich analiza i ocena – wymagają czasu odbiorcy. Którego, jak wszyscy wiemy, niemal zawsze brakuje. Natomiast obraz dociera natychmiast. Nośniki reklamy zewnętrznej wykorzystają właśnie tę właściwość – błyskawiczne zrozumienie przez odbiorcę. Sam obraz jednak może zostać „zagłuszony” setką innych, wystarczy spojrzeć na krajobraz dowolnej aglomeracji by to zrozumieć. Aby zaradzić podobnemu zjawisku i przebić się do potencjalnego Klienta, reklama outdoorowa wykorzystuje zmianę skali obrazu. W efekcie jeden obraz przemawia lepiej niż tysiąc innych, ale pod warunkiem, że będzie od nich większy.

 

Skala przekazu a trwałość oddziaływania

Wallboard to reklama wielkoformatowa, a raczej specyficzny jej rodzaj, uważany obok muralu reklamowego za jedną z najbardziej imponujących form przekazu w outdoorze. Ma ogromną powierzchnię ekspozycji, dzięki czemu jest widoczny ze sporej odległości. Zazwyczaj ma postać siatki, lub baneru pokrywającego fasadę wysokiego budynku, pojawia się w najatrakcyjniejszych częściach miast albo przy zatłoczonych trasach samochodowych. Ze względu na rozmiar absorbuje uwagę znacznie silniej od innych form reklamy zewnętrznej, a jego przekaz zostaje na długo zapamiętany. Co ważne, ten rodzaj reklamy outdorowej spotyka się nie tylko w centrach dużych aglomeracji jak Wrocław, Warszawa, Poznań, czy Katowice ale również w mniejszych miastach oraz w pobliżu tras szybkiego ruchu. Wallboard ma praktycznie nieograniczone możliwości doboru formy i kreatywnego uzupełniania dodatkowymi elementami. Mural dodatkowo staje się sztuką chwili, marektingowym i artystycznym przekazem produktu trudno osiągalnym w innych formatach outoodoru. Dlatego zalicza się go więc do najlepszych narzędzi kreowania skutecznej kampanii reklamowej.

 

Reklama, którą każdy zobaczy

Wyobraźmy sobie jedną z setek sytuacji, w jakich znajdujemy się praktycznie każdego dnia. Stoimy na światłach. Czekając na zielone widzimy w oddali kolorową plamę, poznaczoną nierozpoznawalnymi z racji odległości kontrastami. Kiedy już ruszymy, plama nabiera szczegółów, a kiedy zatrzymujemy się na następnych światłach widzimy dokładnie sugestywny obraz pełen ciekawych szczegółów. To oczywiście szczególny przypadek, kiedy zmuszeni do oczekiwania w korku, lub na zatłoczonym przejeździe szukamy czegokolwiek co zabsorbuje naszą uwagę, ale widziana już z oddali reklama wielkoformatowa przyciąga uwagę, zanim jeszcze stanie się widoczna – jest to forma oddziaływania nie do przecenienia, zwłaszcza gdy trzeba by było w danym obszarze wynająć kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt mniejszych billboardów czy innych formatów, z którymi może być problem. Kolejną zaletą takiej ekspozycji jest relatywnie niski koszt w przeliczeniu na jednego odbiorcę, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę że większość mieszkańców danego miasta przynajmniej raz dziennie przejeżdża przez centrum, czego nie można powiedzieć o okalających je dzielnicach, czy obszarach peryferyjnych i przedmieściach, gdzie najlepiej sprawdzają się nośniki reklamy takie jak billboardy.

    Zapraszamy do współpracy:

BP Media - 30 LAT NA RYNKU REKLAMY BILLBOARDOWEJ

    B.P. MEDIA Sp.z o.o.
    ul. Bolesława Krzywoustego 22/6
    70-314 Szczecin

    NIP: 852-10-31-148
    REGON: 810805863
    KRS: 0000133605

Wygląda dobrze!
Proszę wypełnić wymagane pole
Wygląda dobrze!
Proszę wypełnić wymagane pole
Proszę zaznaczyć wymagane pole