Blog o reklamie na billboardach

Marketing Wielkiego Formatu
Marketing Wielkiego Formatu

więcej >

Kątem oka, czyli  o billboardach trochę  inaczej
Kątem oka, czyli o billboardach trochę inaczej

więcej >

Citylight - tam gdzie  inne nośniki reklamy  zawiodą
Citylight - tam gdzie inne nośniki reklamy zawiodą

więcej >

Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej
Najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej

więcej >

Malowany wallboard  czyli murale reklamowe

Malowany wallboard czyli murale reklamowe

Reklama zewnętrzna przybiera różne postaci, dobierane do kampanii promocyjnych i marketingowych w zależności od strategii. Jak wiadomo – liczy się skuteczność. Ale jeśli rozumiemy, że billboardy i wallboardy gwarantują sukces, to warto też zwrócić uwagę na formę przekazu w formie muralu reklamowego, ponieważ odbiór tej formy przekazu jest praktycznie w 100% pozytywnie odbierany. 

 

Forma sprzyjająca reklamie 

Szacuje się, że od ponad 100 lat murale stanowią element miejskiego krajobrazu na całym świecie, niekoniecznie jako nośniki reklamy. Co ważne, cieszą się sporą akceptacją społeczną jako sposób na zrównoważenie miejskiej szarzyzny, optyczną korektę niedociągnięć architektonicznych i żywy kontakt ze sztuką. Zadomowiły się w aglomeracjach jako ciekawe uzupełnienie miejskiego krajobrazu o wielowymiarowej wymowie, dzięki czemu nauczyliśmy się, że zawsze zasługują na naszą uwagę. Właśnie dlatego mural jest współcześnie wykorzystywany w dziedzinie reklamy outdoor. Jest po prostu reklamą, której ze względu na potencjał oddziaływania nie sposób nie zauważyć, a jednocześnie stanowi z najciekawszych form reklamy zewnętrznej.  Iluzoryczne czy iluzjonistyczne malarstwo wykorzystujące efekt złudzenia, trójwymiarowość i perspektywę znalazło w reklamie zewnętrznej nowoczesny sposób pokazania sztuki użytkowej. Z tego powodu coraz chętniej firmy włącza murale reklamowe do swoich kampanii promocyjnych zwłaszcza w dużych aglomeracjach.

 

Sztuka na usługach reklamy 

Mural jest czymś w rodzaju ręcznie malowanej formy pośredniej między wielkoformatowym wallboardem, billboardem a sztuką, skupiając przy tym zalety przekazu obu tych nośników reklamy. Pomimo rozwoju technologii efektowność, a co za tym idzie skuteczność, pozwalają muralom reklamowym konkurować nawet z wymyślnymi reklamami 3D. Obraz namalowany na ścianie, murze, albo elewacji, dopasowany do jej wielkości należy więc do podstawowych form przekazu, lepiej odbieranych od czynnych projekcji na telebimach, czy wielkoformatowych monitorach LCD. Mural reklamowy przykuwa uwagę i budzi autentyczną ciekawość. Aspekty artystyczne w połączeniu z nieprzeciętną wymiarowością zawsze wywołują zainteresowanie, przez co pozwalają podzielić się z odbiorcami praktycznie każdą wizją. A z tego powodu murale reklamowe są doceniane zarówno przez reklamodawców, jak i konsumentów. 

 

Reklama wielkoformatowa - szeroki wachlarz technik na każdą okazję 

Czy murale reklamowe mają jakieś wady? Jedynym mankamentem takiego nośnika reklamy jest to, że nie wszędzie można go wykorzystać. W miejskiej przestrzeni trzeba po prostu znaleźć odpowiednią płaszczyznę – mur, elewację, ścianę, tudzież odpowiednio nachylony albo widoczny z galerii widokowej chodnik. Pod tym względem łatwiejsze w użyciu są billboardy, które mogą pojawić się wszędzie. Jednak w przeciwieństwie do innych postaci reklamy, mural sam w sobie zwraca uwagę, toteż jeśli będzie nośnikiem kreatywnego przekazu, na pewno zrobi wrażenie na każdym odbiorcy i jeśli jest możliwość, zawsze warto go wziąć pod uwagę w planach kampanii. Możliwości jest naprawdę sporo – wykorzystanie cienia, dostrojenie przedstawianych obiektów do konturów dostępnej płaszczyzny, wykorzystanie farb fluorescencyjnych i oświetlenia UV. Z tych oraz innych efektów korzystają między innymi kampanie promocyjne gier komputerowych, reklamy kanałów filmowych, promocje wydarzeń kulturalnych, akcje serwisów streamingowych, działania popularyzujące świadomość ekologiczną, wydarzenia kulturalne, czy nawet zapowiedzi nowych trendów w kosmetologii. 

 

Eko-ciekawostka 

Ponieważ ważną cechą naszych czasów jest świadomość ekologiczna, nie sposób nie wspomnieć o muralach reklamowych pochłaniających smog. Chyba trudno wyobrazić sobie lepszą kampanię wizerunkową niż wielkoformatowa reklama zewnętrzna w formie muralu, o którym wiadomo, że działa na rzecz poprawy warunków środowiska. Do wykonania takiego muralu używa się specjalnych farb katalitycznych, czyli barwników zdolnych do neutralizowania zanieczyszczeń. Jak wiadomo, smog to ogólne określenie każdej kombinacji zanieczyszczeń wpływających na jakość atmosfery. Jako zjawisko pojawia się powszechnie w każdym właściwie mieście, gdy tymczasem farby katalityczne pozwalają na jego redukcję. Co ciekawe, właściwości tych barwników sprawiają, że mural sam się czyści. W czasach, kiedy natłok reklam w telewizji i internecie budzi niechęć do większości form promocji, kampania reklamowa na muralach może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Różne możliwości lokalizacji, szeroki wachlarz technik wykonania, spektakularne efekty, społecznie akceptowalna forma – trudno o ciekawszy nośnik reklamy zewnętrznej. 

    Zapraszamy do współpracy:

BP Media - 30 LAT NA RYNKU REKLAMY BILLBOARDOWEJ

    B.P. MEDIA Sp.z o.o.
    ul. Bolesława Krzywoustego 22/6
    70-314 Szczecin

    NIP: 852-10-31-148
    REGON: 810805863
    KRS: 0000133605

Wygląda dobrze!
Proszę wypełnić wymagane pole
Wygląda dobrze!
Proszę wypełnić wymagane pole
Proszę zaznaczyć wymagane pole